Blog, nieuws en berichten

Nieuws, updates en andere berichten over klanten en trajecten in sociaal domein, zorg, beleid, veiligheid, marketing of innovatie.
Meer weten?

Blog, nieuws en berichten

Opgavematig besturen voor bestuurders

Opgavematig besturen voor bestuurders

Vandaag kreeg ik een vraag van een raadslid over een motie om onder andere datagestuurd werken als basis te gebruiken voor rapportages over het sociaal domein aan de gemeenteraad. In het telefoongesprek dat volgde hadden we het over twee zaken: Welke soort data?...

Lees meer
Flyer effecten psychofarmaca

Flyer effecten psychofarmaca

Al 125 patiënten, naasten en professionals deelden hun ervaringen met psychofarmaca, de medicijnen die vooral in de GGZ veel gebruikt worden. De eerste resultaten zijn nu beschikbaar gekomen. Download de flyer voor meer informatie over hoe jij of je organisatie kan...

Lees meer
Sneak preview boek over opgavematig besturen

Sneak preview boek over opgavematig besturen

Opgavematig besturen is sinds enige jaren het kernconcept van 4vitae. Om te vieren dat het komend jaar 20 jaar geleden is dat de ontwikkeling hiervan begon zal 4vitae komende maand een boek uitgeven. Het boek is bedoeld om de lezer stap voor stap mee te nemen in deze...

Lees meer
Versterking en afscheid

Versterking en afscheid

De ontwikkeling van 4vitae staat deze maand in het teken van personele veranderingen. Per 1 september 2022 is dhr. Arno Terra  op eigen verzoek en in goed overleg uit dienst getreden. We danken dhr. Terra voor zijn bijdrage aan de start en ontwikkeling van 4vitae en...

Lees meer
Wat is warme data?

Wat is warme data?

Warme data is één van de onderscheidende en essentiële aspecten van de 4vitae benadering voor opgavematig besturen. Dit is het tweede deel van een serie van drie blogs over de onmeetbaarheid van de kwaliteit van diensten, over warme informatie en opgavematig besturen....

Lees meer
Is kwaliteit van diensten te meten?

Is kwaliteit van diensten te meten?

Kan de kwaliteit van diensten, denk aan zorg, sociaal domein, maar ook retail en bankieren, nuttig gemeten worden? Wat zegt dat cliëntervarings-onderzoek nou echt? Wat voor waarde moeten we hechten aan de meting van loyaliteit of betrokkenheid van medewerkers? Dit...

Lees meer
Besturen met opgaven in de langdurige zorg

Besturen met opgaven in de langdurige zorg

In deze blog bespreken we hoe organisaties beter bestuurbaar kunnen worden gemaakt door het ontsluiten van signalen en trends die verborgen zitten in de narratieven (verhalen, ervaringen, observaties) die van nature al in en om alle organisaties voorkomen. We laten...

Lees meer

Doorpraten of een vraag?